« 2010 december | Main | 2010 július »

péntek, november 05, 2010

Gergő "tubikrémet" azaz túrókrémet reggelizik.

Posted by Anyu

Gergő mindenre azt mondja, hogy vicces, főleg, ha rosszalkodik. Pl. amíg anya nem figylet oda belekanalazott a vajba és szétkente az asztalon, vagy a nagymaminál telekanalazta a partedlijét tésztával. Ezekre is közölte, hogy vicces.

Posted by Apa

Gergő már "egész" mondatkat mond: "Anya, kutya, hallod!"

Lillafüred

Délután lejöttünk Lillafüredre. Áron már reggel készült rá, mikor mentem érte az oviba, akkor is kérdezgette, hogy akkor ugye megyünk kirándulni.

Manó egészen Miskolcig aludt, amikor is közölte félálomban, hogy ő már járt itt, itt jobbra egy iskola van. :)

Gergő egészen a szállásig bírta. Neki nem is tetszett, rögtön közölte, hogy haza. Biztos kereste megint, hogy hol fog aludni.

Elmentünk vacsizni, ahol Gergő egy jó ideig csak üvöltött, mindenáron ki akart menni. Mikor végre megjött a második, akkor abból a fincsi husival és rizzsel jól degeszre tömte a pocakját.

Hazafele elmentük a palota szállóig, megnéztük a fényeit.

Mikor visszaértünk a szállásra, már mindkettő nagyon élt. Áron ismét jó játszotérnek találta itt is a szekrényt, ki be mászkált belőle.

Azért elfáradtak egy kissé, mert Gergő gyorsan elaludt a mellkasomon, míg anya kiment fogatmosni, az sem zavarta, hogy mikor köhécseltem, rengett alatta a "föld". Áron is elaludt, miután elmesélte a cinegét és az iciri picirit szóról szóra.

szombat, november 06, 2010

Ma Lillafüred lett a célpont. Első körben sétáltunk, illetve Áron motorozott, míg Gergő aludt a babakocsiban, így a beígért vonatozást nem a nap eljére terveztük. Egy idő után Áron közölte, hogy Ő nem sétálni, hanem vonatozni jött. Amíg Gergő aludt körbejártuk a sétányt a palotát, megnéztük a vízesést. Ott talált Áron egy követ amin mint egy sziklamászó fel-le mászkált. Majd találtak anyával egy fát, aminek a gyökerei nagyon magasan rákapaszkodtak egy sziklára. No ez is felkeltette Áron érdeklődését és fel is másztak teljesen Anyával, egészen addig, amíg nem bírtak átmászni valahol a Palota szálló kerítésén. Összességében most nagyon virgonc volt a Manó.

Miután felébredt Gergő a vonat fele vettük az irányt. Felszálltunk, de Gergő nem úgy gondolta, hogy oda menne, Ő le akart szálni. Egy kicsit sikerült lekötni, amíg el nem indultunk. Indulás után rögtön egy alagútba mentünk be, ami elég hosszú volt. Gergő rögtön sírásba tört ki. Nem elég hogy olyan helyre rakják fel, amit Ő nem szeret, még le is kapcsolják a villanyt. Az alagút után sikerült lenyugtatni és végül élvezte az utat. Visszafele pont a vonat lejébe kerültünk. A gyerekek rátapadtak az üvegre és nézték a mozdonyt, illetve a mozdony és a kocsi közötti csatlakozásokat. Visszafele már nem volt gond az algúttal.

Ebédnél Gergő is előadta Árontól tanultaka, közölte az Ő neylvén, hogy nem ad Áronnak az ebédjéből. :) Azután csak megosztották. Amíg meg nem kaptuk az ebédet, folymatosan odavitette magát a pulthoz, ahol adták ki a kajákat és várta, hogy végre megkapjuk a miénket.

Kaja után nagy motorzásba csaptak.

A végén viszont Gergő megunta és elénk állt és közölte, hogy "cipelsz".

Még a vonaton kíszúrtunk egy múzeumot, ahol hatalmas gépek voltak kiállítva, illetve volt egy olvasztó. Ezt még hazafele mégnéztük Áronnal, mert gergő ezen a kis rövid szakaszon is elaludt az autóban. Áronnak tetszettek a hatalmas fém gépek, tárgyak.

vasárnap, november 07, 2010

Ma felkerekedtünk, hogy átkocsizunk Sárospatakra. Anya reggel még kávét akart inni, így megálltunk az utca végében egy kávézónál. Amíg anya kávézott, mi felcsorogtunk a zsákutcába és néztük a vízesést az autóból. Majd mikor visszaért anya kiszálltunk és megnéztük közelebbről is. Eddig sose gyalogoltunk le ide a vízesés aljába, így sose láttuk, hogy talán innen a legszebb az. Itt még az Anna barlangot is megtaláltuk.

A nézelődés után elindultunk Patak fele. Persze ismét elaludtak a gyerekek az úton. Patakon kerestünk egy éttermet és megebédeltünk. Ma már egyszerűbb volt velük enni, de azért még van ezen mit javítani. Itt is le kellett kötni Gergőt, amíg nem hozták a kaját. Egészen addig az ajtóban állt és nyitogatta azt.

Ebéd után ismét megnéztük Öcsit, de sajnos nem volt otthon. A szomszédokkal találkoztunk, akik mint kiderült ismerték Ildit, így behívtak minket hozzájuk. Volt kutya, meg lehetett játszani a szekrények kulcsaival, így gyorsan feltalálták magukat a gyerekek. Áron kért lapot és elkezdett dízel mozdonyt rajzolni.

Közben mindenfélét magyarázott Gyuszi bácsinak, hogy erre mennek a csövek, az alján jön ki a levegő, sűrített levegővel csatlakoztatják rá a vagonokat, hogy működjenek a fékek...

A sok tudománnyal elkáprásztatta a szomszédokat. Gyuszi bácsi meg is ígértette vele, hogy jön máskor is és akkor majd elviszi mindefele, tanyát, állatokat, erdőt, mozdonyt nézegetni.

Este elindultunk hazafele, most is végi aludtak a kocsiban egészen hazáig. Otthon leraktuk őket és aludtak. Gergő emiatt elég korán kelt reggel.

kedd, november 09, 2010

Már Gergő is nézi a Thomast. Folyamatosan mondogatja, hogy "Thomas, jön, Percy, Toby" és közben mutogat a tv-re. Eddig nem érdekelte, amikor Áron nézte.

szerda, november 10, 2010

Gergő nem hagyja, hogy az Ő kajáját, italát mások megkaparintsák.

Reggel, mikor megmaradt a "tubikrémjéből" egy kicsi, akkor közölte rá, hogy: "Manó ebből nem."

Délelőtt mikor fogdosta az itatóját, akkor meg az alábbiakat hajtogatta: "Kata ebből nem. Inni nem."

péntek, november 12, 2010

Gergő reggel 2db mozdonnyal állított ki a hálószobából. Mint kiderült megtalálta a dugi Thomas-os mozdonyokat tartalmazó dobozkát és abból vette ki őket. nagon büszke volt magára, hogy talált új vonatokat.

Később elraktam a dobozt és méltatlankodott, mikor nem találta a helyén a többi mozdonyt.

szombat, november 20, 2010

Gergő kórházba került

Reggel Gergő egy kicsit nehezen vette a levegőt, hörgött és nem nagyon akart enni. Anya elvitte az ügyeletre és onnan rögtön a kórházba küldték őket.

Szegén tökmag nem nagyon akart a kórházban maradni, folyamatosan azt mondogatta, hogy "Haza!" és folyamatosan sírt.

Délutánra egy kissé megbékélt a helyzetével.

Estére végre evett, megette az összes maradék túrógombocot.

A jobb kezébe betettek egy kanült. Szegény megpróbálta kiszedni. Infúziót is leginkább akkor tudtak neki adni, mikor aludt. A jobb kezét mutogatjat és azt mondja, hogy "rajta". A bekötött keze miatt szinte csak a bal kezét használja. Már egész ügyesen legozik bal kézzel.

hétfő, november 22, 2010

Még ma is lázas volt. Kapott egy párásítót, amivel időnként "locsolgatta" anya a száját. Néha viccesen csupa vizes lett a bajusza.

Este meglátagottuk őket Áronnal.

Gergő már egészen megbékélt a bent léttel, képes volt minket hazaengedni, nem volt nagy sírás-rívás, mikor eljöttünk.

kedd, november 23, 2010

Ma felválltottam anyát a kórházban, hogy haza tudjon menni pihenni.

Délelőtt játszadoztunk, majd ebéd nélkül elaludt. Három óra múlva felébredt és miután bebootolt, csak akkor maradt meg, ha cipeltem és járkáltunk a folyosón. Mindig irányított, hogy merre menjünk. Folyamatosan a bejáratnál kötöttünk ki, ahol közölte, hogy "anya, anya".

szerda, november 24, 2010

Reggel bevittem nekik egy laptpot. Gergő teljesen ráállt a TV macira. Egyfolytában azt nézte, a Thomas nem is érdekelte.

csütörtök, november 25, 2010

Gergőt végre hazaengedték a kórházból

Reggel ismét felváltottam anyát a kórházban.

Délelőttre mindenféle kontroll vizsgálatokat terveztek az orvosok, hogy megnézzék, meddig kell még maradnia.

Vérvétellel kezdték. Hát nem voltak valami sikeresek evvel, kétszer is megszúrták két különböző helyen és percekig próbálkoztak, de csak csepegett a vér. Szegény keservesen sírt, amíg próbálkoztak a dokik...

Egy idő után közölték, hogy beszáradt az egyik kémcső, így újból meg kell szúrni Gergőt. Most már a keze helyett a bokájából vettek vért.

Délelőtt a nagyvizitnél ki kellett menni a szülőknek a kórteremből. Gergő persze elkezdett sírni, hiányolt minket. Egy idő után az egyik nővér kiadta a kis renitens, síró babát. Majd mikor a többiekkel végeztek, akkor visszakérték, hogy megvizsgálják. Ez a szokásos orvosi dolog megint nem tetszett neki. A doki néni megvizsgálta és közölte, hogy hazamehetünk.

Nagy volt az öröm és onnantól már csak haza készült.

péntek, november 26, 2010

Reggel Gergő orvosost játszott. Elővette a sztetoszkópot és megvizsgálta a kutyusát.

Este miután felébredt Gergő ismét a TV macit akarta nézni. Erre apa elkezdte énekelni a dallamát és előadott egy sajátos TV maci performanszt. Ezt persze nem egyszer meg kellett neki ismételni. A TV maci után jött a fürge róka lábak, meg a fülesmackó...

szombat, november 27, 2010

Áron megkérte anyát, hogy rajzoljon neki. Hozott egy kis papírkát és kérte, hogy a jobb aljába rajzoljon pár rózsaszín kockát meg egy "T" formájú alakzatot. Mikor ezt megrajzolta anya, akkor vettük észre, hogy mi is lenne ez. Egy Telekom logot rajzoltatott vele. Így emlékezett egy másik jegyzettömbre, amit nem talált és azt rajzoltatta meg.

vasárnap, november 28, 2010

Gergő egyre több mozdony nevét tudja. A helikoptert következetesen repülőnek hívja, de a nevét azt tudja.